سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، نرمش و ملایمت در همه چیز را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :6
کل بازدید :13158
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/15
8:46 ص

ارتباط با خلق و...

انسان چون یک موجود اجتماعی است، به تعامل وارتباط با دیگران نیاز دارد. این ارتباط برای اینستکه انسان نیازهای خود را برطرف کند، چه نیازهای مادّی وچه نیازهای معنوی، در این بین برطرف کردن نیازهای معنوی وروحی بیشتراز برطرف کردن نیازهای مادّی اهمیّت دارد، چرا که نیازهای مادّی خود بخود و بخاطر اجتماعی بودن انسان، برطرف خواهد شد، ولی برطرف کردن نیازهای معنوی همّت و تلاش بیشتر انسان را می طلبد.

اگر انسان با دیگران، خصوصا، اقوام و خویشاوندان خود رابطه نداشته باشد روح وروانش پژمرده خواهد شد وپژمرده شدن روح وروان باعث از بین رفتن جسم وجان می شود. بهمین جهت است که در روایات اسلامی به « صله رحم» که خود نوعی ارتباط خاص با اقوام و خویشاوندان درجه یک است، سفارش زیادی شده است.

از اقوام وخویشاوندان که بگذریم، می بینیم که در روایات اسلامی به حقوق همسایه ها بر یکدیگر اشاره شده است، از اینجا ست که به اهمیّت روابط اجتماعی پی می بریم.

حال سخن اینست که این انسانی که برای رفع نیازهای مادّی ومعنوی خود نا چار به برقراری ارتباط با دیگران است، آیا نیازی به برقراری ارتباط با خالق خود ندارد؟ خالقی که اورا به نیکو ترین صورت آفریده است وتمام نعمت های مادّی ومعنوی کره زمین را در اختیارش گذاشته است.

حیف نیست که انسان در طول شبانه روز با صدها نفر رابطه برقرار کند وحاضر نباشد که نیم ساعت یا کمتر با آفریننده اش سخن بگوید؟!!

پس درست است که انسان به رابطه با دیگران نیاز مند است، امّا از رابطه با خالق و آفریننده اش هم بی نیاز نیست!!

اگر انسان کمی با خود فکر کند که من کی ام؟ از کجا آمده ام؟ برای چه آمده ام؟ وبه کجا خواهم رفت؟ حتما به دنبال رابطه با آفریننده اش هم خواهد رفت واز این رابطه لذّت خواهد برد.

به امید آنکه ما انسانها در کنار رابطه باخلق که از نیازهای ضروری زندگی است، رابطه با خالق وآفریننده خود را نیز فراموش نکنیم. انشاء ا...


89/2/13::: 7:48 ع
نظر()
  
  

عالم محضر خداست، پس...

در این عالم،هر کسی که سرمایه ای دارد، سعی می کند که در نهایت دقّت از سرمایه خود نگهداری کند، اگر طرف طلا فروش است، در طلا فروشی اش چندین دوربین نصب می کند تا اینکه همه چیز را تحت نظر داشته وکنترل  کند وهر کسی را که به مغازه اش وارد ویا خارج می شود زیر نظر داشته باشد.

اگر کسی کارخانه ای دارد در کارخانه اش چه بسا دهها دوربین نصب می کند وچندین نفر نگهبان در اطراف کارخانه می گذارد تا اینکه تمام حرکات ورفت وآمدهای کارکنان، کارگران و... را زیر نظر داشته باشد تا مبادا کسی در این کارخانه کم کاری یا سوء استفاده نماید.

در این اواخر شنیده شده است که حتّی در مرغداریها، گاوداریها، مزارع و... دوربین نصب می کنند تا اینکه همه چیز تحت کنترل ونظارت باشد.

حال سخن ایستکه آیا این انسانی که برای همه چیزش این همه ناظر ودوربین نصب می کند، فکر نمی کند که خود او هم زیر نظر است؟ وکسی تمام رفتار، گفتار وکردار اورا زیر نظر دارد؟ کسی که این انسان برای او ارزش دارد و انسان را برای خودش آفریده است.

پس اگر همه چیز تحت نظر است، انسان هم که از بهترین آفریده های خداوند است تحت نظر خواهد بود وخداوند در همه جا وهر مکان و زمانی اورا زیر نظر خواهد داشت.

پس راستی که عالَم محضر خداست ودر این عالم همه چیز با ذرّه بین تحت نظر وکنترل است واین انسان است  که باید در انجام اعمال ورفتارش کمال دقّت را داشته باشد تا اینکه بخطا نرود، چرا که در هر حالی آفریدگارش اورا تحت نظر دارد وتمام اعمال ریز ودرشتش را ضبط کرده وفردای قیامت همه را بطور کامل بازگو خواهد نمود.

امید آنکه آنروز خجل نباشیم. انشاءا...


  
  

وحدت چیزی است که هر ملّت، قوم و مملکتی به آن نیاز داشته، دارد، وخواهد داشت.

امّت اسلام وکشورهای اسلامی در این جهان پر تلاطم وهیاهوی فراوان، از همه بیشتر به وحدت ویگانگی در رفتار وگفتار نیاز دارند. اگر سخن از وحدت ویکپارچگی جهان اسلام به میان می آید به این معنی نخواهد بود که مذهبی از عقاید خود دست بردارد به گروه یا مذهب دیگری بپیوندد ویا آن دیگری چنین کند. بلکه منظور ما اینستکه هر مذهب وگروه عقیدتی در حالی که به مذهب وعقیده خود پای بند است، در تعامل با دیگران و مذاهب دیگر، به مشترکات مذهبی ودینی بیشتر فکر کند . چرا که امروز بیشترین تهاجمها به اسلام ودین ما می شود، چه از طریق رسانه ها، اعم از تصویری وصوتی، مکتوب وغیر مکتوب واعزام صدها نفر مبلغ به کشورهای اسلامی تحت پوشش همیاری وکمکهای انسان دوستانه و...

پس بر ما مسلمانان است که اختلافات جزیی را کنار گذاشته ودست در دست یکدیگر وشناخت دشمن مشترک، کاری کنیم که روح مبارک پیامبر اکرم « ص» ازما خشنود باشد وفردای قیامت هم در پیشگاه خداوند متعال وپیامبرش شرمنده نباشیم. انشاءا...


89/2/11::: 7:17 ع
نظر()