سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی تا آن که جز تو را دوست نداشتند ...آن که تو را از دست داد، چه به دست آورد ؟ و آن که تو را یافت، چه از دست داد ؟ آن که جز تو را به عنوان عوض پذیرفت، زیان کرد . [امام حسین علیه السلام ـ در دعایش ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :0
کل بازدید :13197
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/29
10:39 ص

عالم محضر خداست، پس...

در این عالم،هر کسی که سرمایه ای دارد، سعی می کند که در نهایت دقّت از سرمایه خود نگهداری کند، اگر طرف طلا فروش است، در طلا فروشی اش چندین دوربین نصب می کند تا اینکه همه چیز را تحت نظر داشته وکنترل  کند وهر کسی را که به مغازه اش وارد ویا خارج می شود زیر نظر داشته باشد.

اگر کسی کارخانه ای دارد در کارخانه اش چه بسا دهها دوربین نصب می کند وچندین نفر نگهبان در اطراف کارخانه می گذارد تا اینکه تمام حرکات ورفت وآمدهای کارکنان، کارگران و... را زیر نظر داشته باشد تا مبادا کسی در این کارخانه کم کاری یا سوء استفاده نماید.

در این اواخر شنیده شده است که حتّی در مرغداریها، گاوداریها، مزارع و... دوربین نصب می کنند تا اینکه همه چیز تحت کنترل ونظارت باشد.

حال سخن ایستکه آیا این انسانی که برای همه چیزش این همه ناظر ودوربین نصب می کند، فکر نمی کند که خود او هم زیر نظر است؟ وکسی تمام رفتار، گفتار وکردار اورا زیر نظر دارد؟ کسی که این انسان برای او ارزش دارد و انسان را برای خودش آفریده است.

پس اگر همه چیز تحت نظر است، انسان هم که از بهترین آفریده های خداوند است تحت نظر خواهد بود وخداوند در همه جا وهر مکان و زمانی اورا زیر نظر خواهد داشت.

پس راستی که عالَم محضر خداست ودر این عالم همه چیز با ذرّه بین تحت نظر وکنترل است واین انسان است  که باید در انجام اعمال ورفتارش کمال دقّت را داشته باشد تا اینکه بخطا نرود، چرا که در هر حالی آفریدگارش اورا تحت نظر دارد وتمام اعمال ریز ودرشتش را ضبط کرده وفردای قیامت همه را بطور کامل بازگو خواهد نمود.

امید آنکه آنروز خجل نباشیم. انشاءا...