سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :13189
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/29
7:19 ص

 گاهی باخود فکر می کنم که مگر ما اولاد آدم«ع» از یک پدر ومادر نیستیم که این همه جنگها، بلواها، تبعیض ها و... ما را از هم دور کرده وبین بنی آدم«ع» کینه، دشمنی وعداوت راحاکم نموده است؟

به خود جواب می دهم که درست است ما همه از یک پدر ومادر بنام آدم«ع» و حوّا هستیم، ولی چه کنم که از همان روز اوّل تولد فرزندان آدم«ع » آنها بر سر وکلّه هم پریدند، تا جایی که یکی دیگری را به قتل رساند.

ولی سخن اینست که آن زمان تازه زندگی بشر شروع شده بود وتمدن وفرهنگ آنقدر رشد نکرده بود که فرزندان آدم«ع » بتوانند با آرامش ودوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند. ولی حلا که قرنها وهزاران، هزار سال از آن زمان می گذرد وبشریت صدها تمدن وفرهنگ را پشت سر گذاشته است، چرا بشر مثل خروس جنگی به جان هم می افتند وخیلی از کشورهای قدرتمند وقلدر ادعای مالکیت عالم وآدم را دارند؟

حالا که عصر ارتباطات وروشنگری است وهیچ خورشیدی هم پشت ابر نمی ماند ونخواهد ماند، چرا بعضی از کشورها وانسانها خود را قیّم، مالک وهمه کاره مردم دنیا می دانند؟!! به جای دور نرویم، همین آمریکایی که امروزه خود را ابر قدرت وصاحب اختیار دنیا می داند، خود مرتکب صدها جنایت وکشتار هولناک درگوشه، گوشه جهان می شود وهیچ فکر نمی کند که من هم یک روزی ولو اینکه به تاریخ، باید پاسخ گو باشم!!

همین آمریکای خودمان، به دهها کشور دیگر که با او مناسبات وروابط خوبی ندارند، صدها اتهام وارد می کند که فلان جا حقوق بشر بیچاره نقض شد وفلان کشور به پیمانهای بین المللی عمل نکرده ویا پای بند نیست، ولی اگر صدها پیمان بین المللی در همین آمریکا، یا کشورهای هم پیمان با او، نقض و یا عمل نشود، هیچ صدایی از این ابر قدرت خیالی شنیده نخواهد شد وهیچ ککش هم گزیده نمی شود. از جمله اینکه فرزند نا مشروع مشترک آمریکا وپیر استعمار در خاور میانه به همه تعهدات بین المللی پشت پا می زند، هزاران جنایت برعلیه مردم مظلوم وبیچاره فلسطین وهمسایگان فلسطین اشغالی انجام می دهد، ولی آمریکای به حساب اابر قدرت نه می بیند ونه می شنود!!!

پس باید در این دنیای بی حساب وکتاب باید از ته دل گفت:

قربان برم خدا را             یک بام ودو هوا را

 


89/2/23::: 6:53 ع
نظر()